Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - ΞΕΠΡΙΖΩΘΕΙΤΕ!

 Ενότητα: Αναπαραστάσεις της Τεχνολογίας
 
ΚΕΙΜΕΝΟ
 
Ξεπριζωθείτε!
 
  Είδα τα καλύτερα μυαλά της γενιάς μου να σαπίζουν από sms, tweets και e-mails,
να τριγυρνούν χαράματα με το ποντίκι τους στο Google, γυρεύοντας τη δόση τους στην πληροφόρηση,
χίπστερς αγγελοκέφαλοι που φλέγονταν για την ταχύτερη ουράνια σύνδεση με το αστρικό δυναμό
μέσα στη μηχανή της νύχτας,
που καλωδιωμένοι και διαδικτυωμένοι και αποβλακωμένοι και καφεϊνωμένοι 
ξαγρυπνούσαν ζητώντας φανταστική παρηγοριά στους φίλους του Facebοok, 
αρμενίζοντας
πάνω απ' τις κορφές των πόλεων, με το νου τους στα σήματα. 
 
Που ξεγύμνωσαν τον εγκέφαλό τους στα GPS κάτω απ' τους δορυφόρους και
είδαν πάμφωτους αγγέλους
της Wikipedia να κάνουν τυπογραφικές διορθώσεις στη συλλογική γνώση.  
 
Που πέρασαν απ' όλα τα ίντερνετ-καφέ με απαστράπτοντα ακουστικά bluetooth,
βλέποντας παραισθήσεις με avatar σε χαμηλής ανάλυσης νησιά της Second Life,
ανάμεσα σε τύπους που έπαιζαν Warcraft. 
 
Που τους πέταξαν έξω από chatrooms με όνειρα, με ασύρματους εφιάλτες, με megapixels, με αλκοόλ,
με You Tube, με το μάτι κάγκελο. 
 
Που μισόγυμνοι αντάλλασσαν MSN, καίγοντας τα λεφτά τους σε παρορμητικές αγορές στο eBay,
τρυπώνοντας στο Πνεύμα των Καιρών μέσα από τις συνάψεις του Twitter.

Που σέρνονταν εβδομήντα ώρες nonstop από το Pandora στο Amazon, στο iPod, στο Flickr, με ξεψωνητά
και αρχέγονες κραυγές και μάτια απληνή, «συμμετέχοντας».

Ξεπριζωθείτε!

Ξεπριζωθείτε!

Ξεπριζωθείτε!

Είμαι μαζί σας στον ψυχαναγκασμό να τσεκάρω τα εισερχόμενα, τα newsfeeds και το Facebook.
Ξεπριζωθείτε!
Είμαι μαζί σας στην εξάρτηση και λαχταράω να συγκεντρωθώ κάπου.
Ξεπρίζωθείτε!
Είμαι μαζί σας για να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο των δεδομένων. 
Ξεπριζωθείτε!
Είμαι μαζί σας για να αποσυνδεθούμε από την κυβερνοσφαίρα.
Ξεπριζωθείτε!
Είμαι μαζί σας για να κατεβάσουμε ταχύτητες και να γυρίσουμε στο παρόν.
Ξεπριζωθείτε!
 
Είμαι μαζί σας για να ξαναβρούμε το Ναό του Χρόνου. 

"Yelp" των Tiffany Shlain & Ken Goldberg
βασισμένο στο "Howl" του Allen Ginsberg
www.connectedthefilm.com
Από το Έψιλον της Κυριακάτικης, 25/4/10
(Ανατήθηκε από το Διαδίκτυο:https://poiimata.com/2010/04/28/xeprizothite/

Το βίντεο 
 
 
«Η Κραυγή»,Έντβαρτ Μουνκ (Edvard Munch)


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΘΕΜΑ Γ' (Μονάδες 15): 
1) Ποιο είναι το θέμα που θέτει το ποίημα; Να το σχολιάσετε, τεκμηριώνοντας την άποψή σας με τους αντίστοιχους κειμενικούς δείκτες σε ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων.
 
2) Ποιο είναι το θέμα του ποιήματος; Ποια η στάση του ποιητικού υποκειμένου απέναντι στο θέμα; Εσείς τι γνώμη έχετε; Να γράψετε ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων, αξιοποιώντας και τους αντίστοιχους κειμενικούς δείκτες.
 
3) Για ποιους λόγους, σύμφωνα με το ποίημα, είναι αναγκαίο ν' ακολουθήσουν οι άνθρωποι το πρόσταγμα - παραίνεση «Ξεπριζωθείτε!»; Λάβετε υπόψη στην απάντησή σας το ρηματικό πρόσωπο που κυριαρχεί και τους κειμενικούς δείκτες που αναδεικνύουν την πραγματικότητα που βιώνει το ποιητικό υποκείμενο (150 - 200 λέξεις).
 
4) Λαμβάνοντας υπόψη τα ρηματικά πρόσωπα που κυριαρχούν στο ποίημα, τον τίτλο και τις επαναλήψεις λέξεων και φράσεων, ποια στάση, κατά τη γνώμη σας, υιοθετεί το ποιητικό υποκείμενο απέναντι στις καταστάσεις που έχει δημιουργήσει η εξάρτηση από την τεχνολογία (150 - 200 λέξεις);
 
5) Ποιο είναι το θέμα που θέτει το ποίημα; Είναι αναγκαίο, κατά τη γνώμη σας, να ακολουθήσουν οι άνθρωποι τις παραινέσεις του ποιητικού υποκειμένου; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με αναφορές σε σχετικούς στίχους (150 - 200 λέξεις).
 
6) Πώς σχετίζεται ο τίτλος του ποιήματος με το θέμα που τίθεται; Να απαντήσετε σ' ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων.
 
7) Στο ποίημα, αλλά και στο βίντεο με τους αγγλικούς στίχους, η εξάρτηση που έχουν οι άνθρωποι από την τεχνολογία παρουσιάζεται με τρόπο «ζοφερό». Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Να γράψετε ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων, στο οποίο θα παρουσιάσετε την άποψή σας.
 
8) Ποια αναλογία διακρίνετε ανάμεσα στο ποίημα «Ξεπριζωθείτε!» και στον πίνακα του Ε. Μουνκ  «Η Κραυγή». Να γράψετε ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων με το δικό σας ερμηνευτικό σχόλιο.
 
9) Ποιο θέμα προσπαθεί ν' αναδείξει το ποίημα και με ποια μέσα (λεξιλογικά, εκφραστικά, υφολογικά); Να διατύπωσετε την άποψή σας σ' ένα κείμενο 150 - 200 λέξεων.
 
10) (Δημιουργική γραφή): Επιλέξτε 3 - 5 εικόνες απ' αυτές που δίνονται παρακάτω, γράψτε λεζάντες σ' αυτές και δημιουργήστε τη δική σας «φωτοϊστορία» σε ποιητικό ή πεζό λόγο.











 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου